Un concert acústic per a ajudar als malalts de PKU que col·labora la Unió Musical Calp-Ifach
Pau és un xiquet, mig calpí i mig xaloner, de tan sols 3 anys que quan va nàixer amb el test del taló li van detectar una rara malaltia genètica, PKU.
Des del primer moment els seus valents pares, Paula i José, es preocuparen pel seu fill i per tota la gent que patix aquesta malaltia que s’han vist obligats a seguir a la força una estricta dieta basada en verdures, fruites i hortalisses, que va acompanyada per una medicació. Aquesta medicació aporta els nutrients necessaris. La malaltia pot dur seqüeles mentals irreversibles de no diagnosticar-se durant els primers dies de vida.
Ara des de la AVAPKU, Associació Valenciana de PKU que acaba de complir el seu 30 aniversari i de la que Paula es vicepresidenta, han organitzat un concert solidari per a finançar el projecte d´investigació per elaborar un prototip d’aparell de medició en sang de fenilalanina i amoni, perquè pugen mesurar els nivells en casa i no tindre que esperar una setmana des que es punxen fins que obtenen els resultats.

Imatge de Pere Sala
Un acústic que posarà dalt de l’escenari al grup de la Marina Aspencat, el qual no va dubtar en col·laborar quan se’ls va proposar la idea. El mateix va ocórrer amb els membres de la Unió Musical Calp-Ifach. Cap a la Mediterrània arriba aquest diumenge, 26 de març, a les 19.30 hores, a l’Auditori de la Casa de Cultura Jaume Pastor i Fluixà.
El mateix Aspencant en el seu Facebook Oficial anima que tots col·laboren en aquesta bona causa: “Hem decidit solidaritzar-nos amb la seua lluita i la de la AVAPKU i donarem la recaptació neta del concert a un projecte per a la creació d’un medidor domèstic de fenilalanina. Així, Pau i tots els xiquets/es afectats podran créixer amb major qualitat de vida.
Ens ajudeu?”

Imatge de Pere Sala
Per tant, ajudem-los comprant la nostra entrada, que la podrem trobar al preu de 10 € a Calp, als Estancs nº1, nº2 i nº3; a Xaló, als Estancs de “Vicenta” i “Manolita”; i, a la taquilla, a 12 €. També hi ha una fila zero on podeu col·laborar
ES56 2038 6117 0530 0036 4188.

Imatge de Pere Sala
També nosaltres, El Mirall de La Marina, volem sumar-nos a aquest acte solidari i vos animem a que el diumenge acudiu a aquest fabulós concert amb què podem tirar-los una mà.
Leave a Comment
Your email address will not be published. Required fields are marked with *