728 x 90

El 28 de març s’escenificarà La Passió a Ondara

El 28 de març s’escenificarà La Passió a Ondara

Enguany estan de celebració, 32 anys de representació

Els actes de la Setmana Santa d’Ondara començaran el dissabte, 28 de març, a les 22:30 hores amb la emblemàtica representació teatral de La Passió d’Ondara pels carrers i places del poble, un acte que es realitza íntegrament en valencià i que escenifica al aire lliure la Passió i Mort de Jesucrist.

Aquesta representació està organitzada conjuntament per l’Associació La Passió d’Ondara, la Parròquia Santa Anna, la Junta Central de Confraries i el col·lectiu Júniors M.D, amb la col·laboració de la Regidoria de Festes i Tradicions de l’Ajuntament d’Ondara. Així, entre els participants es troben integrants de tots aquests grups parroquials i, en total, hi participen al voltant d’unes 80 persones de totes les edats: unes quaranta-cinc com a actors/actrius principals i la resta com a figurants i grup de dansa.

Enguany 2026, farà 32 anys de la representació per primera vegada de La Passió pels carrers d’Ondara, i es contemplen novetats en diferents escenes, principalment, en la de la crucifixió. L’esdeveniment d’enguany ha estat presentat a l’Ajuntament per l’alcalde, José Ramiro, Miguel Gomis, regidor d’Associacions, Ana Garcia, presidenta de l’Associació de La Passió, i Pedro Gil, com a representant de la direcció artística.

SET ESCENES

A l’igual que en anys anteriors, s’escenificaran un total de set escenes amb màxim detall, prenent com a emplaçaments carrers, places i edificis municipals del nucli urbà d’Ondara, el que li dota d’un encant especial a aquesta obra.

Així, la primera escena és el Sant Sopar i es desenvoluparà dins de l’edifici del Prado. La segona escena és l’oració en l’hort de les oliveres i tindrà lloc a l’exterior, al moll del Prado. A continuació, l’escenografia es traslladarà a l’interior de la Plaça de Bous d’Ondara, on es representarà la compareixença de Jesús davant del Sanedrí. El juí davant de Pilat, la quarta escena, es recrearà en la Placeta de les Escoles, i Jesús davant d’Herodes, la cinquena escena, serà en la Plaça Major.

La sisena escena correspondrà a la condemna a mort de Jesús i es tornarà a representar en la Placeta de les Escoles. Finalment, la setena i darrera escena, la crucifixió i mort de Jesús, tornarà a escenificar-se en el Moll del Prado.

Cal remarcar que un element característic de La Passió d’Ondara, a més de ser en valencià, és que el públic està plenament integrat en l’obra, de manera que va seguint els actors en cadascuna de les escenes, formant també part de la història.

La Passió d’Ondara es considera com un reclam cultural i turístic, sent un esdeveniment amb gran acollida tant a Ondara com en la resta de la comarca. Té el seu origen en la escenificació de les catorze estacions del Via Crucis que feien els xiquets i xiquetes i educadors del moviment Júniors M.D. des de l’any 1987.

Va ser al 1992 quan es va decidir representar els últims moments de la vida de Jesucrist en una obra a banda de la celebració del Via Crucis, en un recinte tancat com era l’antic cinema Victòria (hui Auditori Municipal); i dos anys després, al 1994, fou quan es va decidir traure al carrer la representació de La Passió, evolucionant al llarg dels anys l’estructura de l’obra fins a com la coneguem hui en dia.

Otras publicaciones

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

javea_510x510
Primavera-musical-2026
pilota
benissa
510x510px_el_mirall
MIRALL DE LA MARINA FIRA 24 510 x 510 px (març)
bodega-xalo
jesus-garcia-podoleg
ENRIQUE IVARS GARCÍA-2